De trend voor de zakelijke rijder

Mede dankzij de lage bijtelling krijgt elektrisch rijden ook in 2021 een impuls. Bovendien worden de batterijen vervangen door accu’s. De total-cost-of-ownership van een elektrisch voertuig (EV) wordt daardoor steeds aantrekkelijker (lagere prijs, lage bijtelling, weinig onderhoud, geen wegenbelasting, lagere kosten privégebruik, lage laadkosten etc.)  Als u snel handelt kunnen wij u wellicht nog voorzien van een auto met 8% bijtelling, aangezien wij nog een aantal elektrische auto’s op voorraad hebben. Maar ook de huidige 12% bijtelling scheelt maandelijks een flink bedrag ten opzichte van de 22% op brandstofauto’s. Bedenk dat er boven een aanschaf van 40.000 euro wel 22% bijtelling betaald moet worden. Dit kan het interessant maken om goedkopere auto’s in te zetten. Overigens wordt bij aanbestedingen steeds vaker geëist dat uw wagenpark geheel of grotendeels emissievrij is. Onze adviseurs kunnen u precies voorrekenen wanneer overstappen aantrekkelijk is en welke keuzes dan mogelijk zijn. Prettig daarbij is dat het aanbod van ‘zero emission’ personenauto’s en bedrijfswagens spectaculair toeneemt, ook in lagere prijsklassen en auto’s die een aanhanger kunnen trekken.

Net als bij benzine- en dieselauto’s zijn er grote verschillen in kosten bij het opladen. Daarover kunnen wij u adviseren. Een andere laadpas en een regeling dat alleen in uitzonderingsgevallen bij bepaalde stations mag worden geladen kan u maandelijks heel veel geld besparen.

Draait alles dan alleen om volledig elektrisch rijden? Natuurlijk niet. Diesels worden steeds minder ingezet, maar voor de veelrijders onder u blijven ze, zeker bij een langere gebruiksduur, interessant. Houd wel rekening met een stijgend leasetarief, omdat deze auto’s over een aantal jaren moeilijker te verkopen zullen zijn en een snellere waardevermindering. Auto’s met een benzinemotor blijven voor zakelijk gebruik interessant, zeker in combinatie met oplaadbare elektro-aandrijving (plug-in hybride). In dat geval is het ook verstandig om het opladen goed te regelen en een beleid op te zetten omtrent te gemakzuchtig en te vaak benzine tanken. Met steeds meer plug-ins kan tussen de 50 en 100 km elektrisch worden afgelegd. Uiteraard hebben wij best practice-ervaringen bij klanten die wij ook graag met u willen delen.

Tot slot: een aantal grote gemeenten wil in 2025 of eerder emissievrije zones voor stadslogistiek invoeren. Daardoor neemt de vraag naar elektrische bestelwagens nog meer toe. Wij kunnen deze in elke maat en vrijwel elke prijsklasse leveren! En een allerlaatste trend is de stijgende vraag naar leaseauto’s voor kortere perioden, of juist langer dan 48 of 60 maanden, én naar goedkopere modellen. Ook bij die vragen kunnen onze lease adviseurs u uitstekend ondersteunen!

Gebruik van cookies

J&T Autolease gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u gepersonaliseerde advertenties te zien krijgt door persoonsgegevens te verzamelen. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar jentautolease.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u J&T Autolease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze website. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Cookie Policy en Privacyverklaring.   

Cookies accepteren Instellingen aanpassen