Interessante nieuwe auto’s

Bent u of zijn uw medewerkers de komende tijd toe aan een nieuwe auto? Er komt veel autonieuws aan. De bijtelling voor elektrische auto’s stijgt op 1 januari 2021 van 8 naar 12%. Dat scheelt maandelijks behoorlijk wat. Er zal daarom zeker een run op zakelijke 8% auto’s komen. Bestel tijdig! 

Audi
De Audi A3 verschijnt de komende maanden in steeds meer motorversies. Zo zijn net de S3-modellen met 310 pk en quattro-aandrijving gepresenteerd. Audi brengt ook plug-in uitvoeringen van vrijwel alle modellen. Er komt, maar dat zal 2021 worden, een Audi-variant van de Volkswagen ID.3/ID.4 en we gaan de Sportback-versies van de e-tron steeds vaker zien.

audi e tron50large

Citroën
De nieuwe C4 crossover, die een beetje lijkt op de klassieke Citroën GS, verschijnt behalve met benzine- en dieselmotoren ook als puur elektrisch model, de ë-C4. Citroën belooft de auto’s extra comfortabel te maken, o.a. dankzij het Progressive Hydraulic Cushions-veersysteem en Advanced Comfort-stoelen. Prijzen vanaf € 26.890,- voor de C4 Feel met 130 pk; de elektrische ë-C4 kost vanaf € 38.190,-. Ze zijn nu te bestellen, levering vanaf januari 2021.

citroen c4 ev

Fiat
Hier alle aandacht voor de 500 E die eind dit jaar in de showrooms verschijnt. De eerste uitvoeringen zijn erg compleet. Een 42 kWh accupakket zorgt voor een WLTP-bereik van 320 kilometer. De luxe 500 E la Prima kost vanaf € 35.900,-.; er komen ook lager geprijsde versies. Dit kan een model worden waar veel vraag naar is!

500e Berina01 1024x683

Ford
De elektrische Mustang komt helaas pas begin 2021. Ford gaat veel modellen ook als hybride leveren, bijvoorbeeld de Focus EcoBoost Hybrid met 48 volt mild hybride technologie. Wie echt ruimte en trekvermogen wil (tot 2.500 kg) kan naar de Explorer PHEV kijken, met 457 pk en een prijs vanaf € 76.710,-.

Hyundai
Veel modelnieuws en ongetwijfeld veel belangstelling voor de Kona electric met 39 kWh batterij vanaf € 36.795,- . Onder de submerknaam Ioniq komt Hyundai vanaf komend jaar met drie nieuwe elektrische modellen die helemaal als EV ontwikkeld zijn. De Ioniq 5 is de eerste, een middelgrote crossover op basis van de Hyundai 45 Concept EV. De modellen krijgen een actieradius van ten minste 450 km, en de batterij kan in slechts 20 minuten worden opgeladen. 

Jaguar 
Het Brits/Indiase concern verbeterde de elektrisch I-Pace met een drie-fasen 11 kW boordlader en het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem. Tot eind dit jaar is er bovendien een goedkopere EV320 met 320 pk, tot 470 km actieradius en een prijs vanaf  € 65.990,-. Dat scheelt stevig met de 400 pk-uitvoering vanaf € 81.855,-. Laat ‘m voor 1 januari afleveren en je rijdt 5 jaar met 8% bijtelling!

Kia
Ook Kia brengt net als moeder Hyundai nu modellen uit met een 39,2 kWh batterijpakket naast de bekende 64 kW versies. Dat scheelt flink wat geld en de 136 pk sterke auto’s hebben toch een range van bijna 300 km. De e-Soul 100 kW is er vanaf € 33.995,-. Kies je een 64 kW e-Niro dan heeft die nu een warmtepomp en een trailer pack met een trekgewicht van maximaal 300 kg. Toch makkelijk voor vakanties.

Land Rover
Er verschenen interessante plug-in versies van de Discovery Sport en Range Rover Evoque, maar de meeste aandacht gaat toch uit naar de nieuwe Defender-modellen. Die zijn er nu ook met grijs kenteken en de lange 110 is leverbaar geworden als P400E plug-in hybride met 404 pk, 43 km elektrische actieradius en een prijs vanaf goed €82.000,-.

Mercedes-Benz
In het megagrote modelprogramma zal door bezuinigingen ongetwijfeld gestreept worden. Vrijwel alle modellen zijn er inmiddels in hybride-versie, er komt een waanzinnig knappe S-klasse aan en alle ogen zijn verder gericht op de komende EQ-modellen, vooral de EQA die de elektrische Mercedes-Benz meer betaalbaar moet maken. Er is ook sprake van een EQB die met de Tesla Model Y moet gaan concurreren.

Opel
Veel aandacht gaat uit naar de komende Opel Mokka crossover, de eerste Opel die een compleet nieuwe designrichting toont. Hij deelt zijn platform met o.a. de Peugeot 2008, DS 3 Crossback, Peugeot 208 en de Corsa en wordt dus ook direct leverbaar als EV. Opmerkelijk: gelijktijdig wordt de vernieuwde Insignia getoond, die verfijnd en vooruitstrevend is maar nog het bekende meer klassieke Opel-gezicht heeft. Een enorme auto met verschillende  benzine-en dieselmotoren en veel uitrusting voor een strakke prijs; ideaal voor mensen die zakelijk zoveel rijden dat elektrisch nog niet aan de orde is.

Peugeot
Er wordt hard gewerkt aan een opvolger van de 308, die tussentijds nog even is gemoderniseerd en nu in de showrooms staat. Het blijft een sterk nummer. De 3008 en 5008 kregen ook modelaanpassingen waardoor ze helemaal up to date zijn, van de 408 komt er een supersnelle Peugeot Sport-uitvoering aan en intussen winnen de 208 en 2008, ook in elektrische uitvoering, steeds meer harten.

peugeot e 2008 gt

Polestar 
Dit Chinese zustermerk van Volvo boekt met de volledig elektrische Polestar 2 al flink wat succes. De auto is onderhuids identiek aan de Volvo XC40 P8 en het zusje van het eveneens Chinese Lynk & Co. De Polestar 2 wordt als een concurrent voor de Tesla Model 3 gezien. De elektromotoren zijn goed voor 408 pk en 660 Nm koppel. Ze drijven de vier wielen aan en halen hun power uit een 78 kWh accupakket. Daarmee moet de auto volgens WLTP-metingen 470 kilometer ver komen. Prijs vanaf € 59.800,-.

Porsche
De Taycan is niet aan te slepen, in geen enkele uitvoering. Audi springt bij met extra productiecapaciteit en de introductie van de Taycan Cross turismo is maar even uitgesteld. Veel Porsche-adepten worden enthousiaster van het gebrul van de benzinemodellen en ook zij worden op hun wenken bediend met een verbeterde Panamera, nog snellere 9811-uitvoeringen, uitbreiding van het 718 programma en verbeteringen bij de Macan en Cayenne. Het gaat ze goed.

Seat
Seat zet zwaar in op het bieden van auto’s die weer als de Spaanse Alfa’s worden gezien; scherper en strakker dan de VW-modellen waarop ze gebaseerd zijn.  Dat geldt nadrukkelijk voor de nieuwe Leon, de Leon Sportstourer en de Ateca. Hoe ’t met de zeer gevraagde Mii electric zal gaan is niet duidelijk; Skoda bouwt dit kleine model niet meer en bij Volkswagen kun je ook niet zomaar in een e-up wegrijden. Ze lijken ten onder te gaan aan hun succes. Tweede merk Cupra bouwt intussen gestaag aan naamsbekendheid en een attractief modelportfolio. 

Skoda
De attractieve Octavia en de ruime SUV-modellen zijn onverminderd populair, ook al is Skoda inmiddels bepaald geen budgetmerk meer. Veel aandacht nu vooral voor de Enyaq, de eerste volledig elektrische Skoda op basis van de Volkswagen ID.4. Veel ruimte, veel uitvoeringen en de capaciteit om aanhangers te trekken. Niet goedkoop maar succes staat al vast. Nu nog hopen dat Volkswagen een ID.2 ontwikkelt als opvolger van de e-up en dat die er straks ook weer als Skoda is. Want het merk hoort betaalbare modellen in de prijslijst te hebben.

Skoda Enyaq iV 2020 01

Toyota
Ook Toyota gaat niet ontkomen aan de noodzaak om geheel elektrische modellen uit te brengen. Maar dat gebeurt met tegenzin, want het merk gelooft meer in hybrides en in waterstof. Reken voor de komende tijd op veel nadruk op de nieuwe Yaris, die een stuk volwassener is geworden. Van de RAV4 komt er zo’n zelfde plug-in als Suzuki nu levert en er komen al heel elektrische versies van de Proace bestelwagens. Want die bouwt Toyota niet zelf, die kopen ze in bij PSA.

Volkswagen
Natuurlijk is de Volkswagen ID.3 super belangrijk voor Volkswagen. Hoewel de auto geen onverdeeld positieve testverslagen in de media kreeg wordt het een groot succes. In veel landen wordt nu eenmaal graag Volkswagen gereden. Het kan echter heel goed zijn dat de grotere ID.4 nog succesvoller wordt. Intussen moeten modellen als de Golf 8 in steeds meer versies, de Golf Variant, de T-Cross, de vernieuwde Tiguan, de Polo en uiteraard ook de Passat het succes bestendigen. Na lang nadenken is besloten dat er van die Passat een nieuwe versie gaat worden ontwikkeld, bij en samen met Skoda. Gelukkig maar, want wat is de zakenwereld zonder VW Passat?

volkswagen id 3 2019

Volvo
Oef, de Volvo XC90 werd door het veelgelezen Britse What Car uitgeroepen tot minst betrouwbare recente auto. Dat zal pijn doen en hopelijk tot inspanningen leiden om in alle opzichten premium te zijn. Voor ons vooral interessant is de komst van de Volvo XC40 P8, het hogere elektrische zusje van de Polestar 2. Hij krijgt 408 pk en vierwielaandrijving, en mag een aanhanger trekken tot 1.500 kg. Maar hij wordt ook behoorlijk prijzig. Volvo zou wellicht meer werk moeten maken van meer betaalbare kwaliteitsauto’s, zo denken wij!

Elektrische bestelwagens
De vraag naar schone elektrische bestelwagens voor stadsdistributie neemt snel toe. Daarom werkt elke fabrikant aan elektrische bestelwagens. In de showrooms verschijnen de komende weken e-versies van de PSA-bestelwagens Citroën Jumpy, Peugeot Expert en Opel Vivaro met 230 km of 330 km WLTP-actieradius. Ford, Mercedes-Benz en Volkswagen blijven niet achter, en er komen ook grotere bussen en kleinere compacte modellen. Binnen enkele maanden is de keuze echt reuze, met behoorlijke actieradiussen en een aantrekkelijk lage TCO. Onze adviseurs helpen graag bij het maken  van de beste keus.

Gebruik van cookies

J&T Autolease gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u gepersonaliseerde advertenties te zien krijgt door persoonsgegevens te verzamelen. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar jentautolease.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u J&T Autolease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze website. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Cookie Policy en Privacyverklaring.   

Cookies accepteren Instellingen aanpassen