Gebruik van cookies

J&T Autolease gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u gepersonaliseerde advertenties te zien krijgt door persoonsgegevens te verzamelen. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar jentautolease.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u J&T Autolease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze website. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Cookie Policy en Privacyverklaring.   

Cookies accepteren Instellingen aanpassen

Alle overige informatie op een rij

Inleveren elektrische auto en thuislaadpunt

Het inleveren van een elektrische of hybride auto is niet anders dan het inleveren van een auto met een brandstofmotor. Indien er een thuislaadpunt is meegenomen in uw contract, dan zijn er drie mogelijkheden:

  • Het thuislaadpunt wordt gebruikt voor het laden van een volgende elektrische/hybride auto.
  • Het thuislaadpunt wordt niet meer gebruikt maar wordt niet gedemonteerd. Het thuislaadpunt wordt uw eigendom en de aan het laadpunt verbonden diensten zoals abonnementen, onderhoud en storingscontracten worden stopgezet. 
  • Het thuislaadpunt wordt gedemonteerd; na contact met u geven we een demontage-opdracht aan onze leverancier. U ontvangt van de leverancier een kostenraming voor het verwijderen van het thuislaadpunt en afhankelijk van de afspraken worden deze kosten aan u of uw werkgever gefactureerd.

Nieuwe elektrische/hybride auto met bestaand thuislaadpunt

Er zijn een aantal zaken van belang om te bepalen of het huidige thuislaadpunt aansluit op de behoefte van de nieuwe situatie.

  • Wat is de aansluitwaarde van het huidige thuislaadpunt; 1-fase of 3-fase?
  • Wat is de gewenste aansluitwaarde voor de nieuwe auto?

Indien blijkt dat er voor het laadpunt een aanpassing nodig is van 1-fase naar 3-fase, dan dient zowel het laadpunt als de meterkast te worden aangepast. Neem contact op met de leverancier van de laadpaal of, indien het laadpunt bij ons is meegeleased, met de desbetreffende leverancier.

Met uw nieuwe auto ontvangt u ook een nieuwe laadpas. Deze laadpas is al geactiveerd en werkt bij publieke en snellaadpunten en in het algemeen ook bij het thuislaadpunt. Mocht de pas onverhoopt niet werken neem dan contact op met de back-office provider van het laadpunt, zodat deze kan assisteren bij het koppelen van de pas.